Следва

Classic In The Jazz продължава с Let's Baroque!

Вероятните претенденти за Оскар за чуждоезиков филм. Сред тях "Цветът на хамелеона"!

Всички мислеха, че главен фаворит в надпреварата за "Оскар" 2014 в номинацията "Най-добър... 

Movies & TV преди 10 години

Всички мислеха, че главен фаворит в надпреварата за "Оскар" 2014 в номинацията "Най-добър чуждестранен филм" ще се окаже "Животът на Адел" на Абделатиф Кешиш, но филмът, който спечели "Златна палма" остава извън конкурса заради закъснялата си премиера във Франция.

Кой тогава е основният претендент за премията Американската Киноакадемия? Да видим cписъка към този момент, по предположенията на критиците, в който, за грамадна радост, присъства и дебютният режисьорски проект на големия български оператор Емил Христов "Цветът на хамелеона":

"Цветът на хамелеона"
Страна: България
Режисьор: Емил Христов

Филмът на Емил Христов направи толкова силно впечатление на зрителите на фестивала в Карлови Вари, че режисьорът веднага бе наречен главната надежда на новото европейско кино. Синопсисът: когато представител на тайната полиция изгонва като осведомител завербуван студент, несъстоялият се агент започва да действа самостоятелно, формирайки собствен секретен архив и набор от агенти.

Целта на играта е да се заставят интелектуалците-дисиденти да се шпионират един друг, да предизвикат хаос в културните среди, да създадат политическа криза. Природата на тайната полиция е показана във филма не само чрез присъщата й жестокост, но и чрез извратените удоволствия.



"Сталинград"
Страна: Русия
Режисьор: Федор Бондарчук

Сценарият на филма е написан от Иля Тилкин и Сергей Снежкин: претърпяла неуспех при опита си да премине Волга и да започне контранастъпление към немската армия, съветската войска е принудена да отстъпи. Само няколко войници успяват за се доберат до противниковия бряг. Остават там, укривайки се на брега, където срещат момиче. Неговият дом е завзет от немци, а тя е успяла да напусне фронтовата линия. На фона на най-кръвопролитното в човешката история сражение се развива една прекрасна любовна история, а войниците са решени на всичко, за да защитят това момиче.

Ето какво казва Федор Бондарчук за своя филм: "Прищя ми се да натъжа съвременния зрител с картината на обсадения, нажежен град през ноември 1942-а година, да се получи ефекта на присъствие."



"Великата красота"
Страна: Италия
Режисьор: Паоло Сорентино

Филм с епичен размах, в който главният герой е... Рим в цялото му великолепие и безумие. "Сладък живот" през призмата на Сорентино.

Паоло Сорентино е снимал Рим в разгара на лятото, където редом с тълпите туристи, осъществяващи мечтаната си римска ваканция, върви сладкият живот, за който Джеп Гамбардела, красавец и съблазнител, известен журналист и писател, знае, както се казва, всичко.

На терасата на апартамента на Джеп с гледка към Колизеума се правят най-яките партита в града и се събира блестящо общество, за да участва в също толкова блестящата комедия на безмислието. Но за Джеп, написал в младостта си един-единствен роман и заслужил репутацията на гения-на-единствената-книга, този жанр, всъщност, е изчерпан. Той мечтае отново да стане писател. И тръгва на лов за сюжети.

Като героят от "Сладък живот" на Фелини, той се разхожда из Рим, и това пътешествие се превръща в главоломна феерия, в ярка фантасмагория, от чиито плен няма да се спаси никой...



"Великият учител"
Страна: Китай
Режисьор: Уонг Карвай

"Великият учител" (ориг. "The Grandmaster") e филм за отношенията на Брус Ли с неговия учител Ип Ман. Филмът вече се прожектира в Китай, където е събрал общо 45 милиона долара и представя на зрителите вълнуваща комбинация от обезоръжаващо силната хореография на Юн Ву-Пин и знаковата за режисьора меланхолия.

Критиците казват за филма: "Филмът на Карвай е толкова красив, че те заболяват очите. Крупните планове винаги са били визитната картичка на режисьора, а във "Великият учител" любовта му към това снимане достига своя апогей. Карвай разказва за уникално бойно изкуство. Семейство, на което принадлежи тайната на кунг-фу, я запазва след смъртта на учителя. Сюжетът определено няма централно значение, за разлика от изображението, пълно с вълшебна магия. Виждате този удар, тази ръка, това лице, тези бръчки. "Великият учител" може да се нарече съвременен филм в най-добрия смисъл, същинско видеоизкуство. "

Стискаме палци!
 

More Movies & TV